Thursday, April 28, 2011

Bila Hati Menguasai Akal..........

Adui........ Lama tak post something ke blog ni. Dah bersawang blog rupanya....

Entry kali ni, lebih pada luahan perasaan. perasaan yang kadang - kadang I rasa memang tak logik untuk ada dalam hati. Mungkin jugak sebab PMS, atau I sendiri yang suka melayan perasaan yang entah apa - apa. Untuk redakan sikit, kat sini je lah tempat untuk luah perasaan. Nak bercerita dgn orang, mesti org cakap I terlalu ikut perasaan.

Apa masalahnya dengan I ni? Rasa cemburu pada 'dia' or mainan perasaan yang selalu dihasut setan? Selalu I tenangkan hati dengan mengatakan ni semua ujian Allah untuk hamba Nya yang terpilih. Tapi bila terpaksa berhadapan dengan kenyataan, hati tak dapat lagi dipujuk. Kadang - kadang rasa nak lari jauh. Kadang - kadang rasa tak nak lagi terlibat dengan apa - apa yang membabitkan 'dia' tapi pi mai pi mai tang tu jugak. Kat luar cuba buat muka manis, tapi dalam hati.... hanya Allah yang tahu. Sudahnya, I selalu mengelak bila ada ketikanya kena jugak bersua muka. Sampai bila perasaan begini nak ada. Kenapa mesti jealous, kecik hati dengan 'dia' yang sebenarnya tak bersalah apa - apa. Ya Allah, ampunkan aku atas rasa yang aku sendiri tak ingin ada. Subhanallah......... jauhkan segala rasa cemburu dan jauh hati yang selalu bersarang dalam dada.

Argh... sudah. Apa yang I melalut ni. Perasaan ni tak seharusnya di layan. Biarkan rasa itu pergi, bak kata seorang teman di email. Pada sesapa yang baca post merepek ni, harap maafkan aku. Ntah apa - apa pula kali ini. Biasalah perempuan, penuh dengan emosi... huhu....

Apa pun, selamat hari buruh dan selamat bercuti panjang!!

1 comment:

  1. iskkk bahaya ni...ko jeles ngan aku ye...tok sah lah...aku ni insan biasa..tak ada apa yg istimewanya hehehe

    ReplyDelete